« 1 از 2 »

نمای ساختمان

در ساختمان‌سازی به سوی بیرونی یک ساختمان نمای ساختمان گفته می‌شود. در طراحی ساختمان، نما مهم‌ترین بخش به‌شمار می‌رود زیرا نما چارچوب کار برای بقیه اجزای ساختمان را مشخص می‌کند. بسیاری از نماها ارزش تاریخی دارند و در کشورهای گوناگون قوانین سختگیرانه‌ای در مورد موضوع تغییر نما وجود دارد که برخی از این قوانین هر گونه دگرگونی در نماهای تاریخی را ممنوع می‌کند.

در معماری سنتی ایرانی، آرایشی که پس از پایان کار ساختمان بر آن بیفزایند را آمود می‌گویند، مانند تزیین الحاقی، نماسازی سنگی یا آجری، کاشیکاری و گچبری. نمای ساختمان شامل دو سوی اصلی ساختمان یا بیشتر، قسمت ورودی پشت بام و ورودی اصلی ساختمان بسته به شکل و نوع زمین می‌باشد در اغلب کشورها طراحی و ساخت این قسمت‌ها برای همخوانی نما با بافت قالب زیر نظر سازمان‌های شهری صورت می‌گیرد.

منبع ویکی پدیا فارسی

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت لیست قیمت با شماره های  ۵۵-۲۲-۵۸۸-۰۳۱۴ و  ۸۰۰۱-۴۶۲-۰۹۱۳ تماس بگیرید

نمای ساختمان از نظر طراحی

نمای ساختمان یکی از اجزای بسیار مهم هر ساختمان و در واقع نمایان گر هویت اصلی آن ساختمان به شمار می رود، در طراحی نمای خارجی به خصوص طراحی نمای ساختمان مسکونی یکی از اصول اولیه طراحی حفظ محیط داخل از بیرون و همچنین ارتباط موثر فضای بیرونی با محیط داخلی به نحوی کاربردی و مناسب می باشد. امروزه طراحی نمای ساختمان یکی از پراهمیت ترین ارکان ساختمان سازی است که تاثیر بسار زیادی در چهره ی فضای شهری داشته است.

نمای ساختمان به عنوان ارتباط دهنده بین فضای داخلی و فضای خارجی ساختمان محسوب می شود و علاوه بر این نمای یک ساختمان بر ارزش مادی آن می افزاید بنابراین بهتر است شما در انتخاب نمای ساختمان ها حساسیت لازم را به خرج دهید.

معمولا امروزه طراحان سعی دارند ساختمان ها به روش های گوناگون و با جدیدترین روش ها نما کنند . از جمله متریال های استفاده شده در نمای انواع ساختمان ، آجر است البته در طراحی نمای ساختمان از سنگ ، چوب ترمو وود شیشه و کامپوزیت و برخی از متریال های دیگر هم استفاده میشود ولی سلیقه اکثریت مردم امروزه به استفاده از نمای آجر یا ترکیب آجر و سنگ رفته است . البته برخی هم از سنگ به تنهایی استفاده میکنند .

در نما کردن یک ساختمان باید علاوه بر زیبایی و استحکام متریال مورد استفاده به قوانین شهرداری در مورد نما هم توجه کرد یکی از این قوانین ماده ۱۰۰ شهرداری است . مطمان شوید طراح و مجری نمای شما حتما با قوانین شهر داری بخصوص ماده ۱۰۰ شهرداری آشنایی دارد و  بعد از آن کار نمای ساختمان خود را به او بسپارید .

نمایی که با آجر کار میشود به نظر بیشتر مردم جذاب و دوست داشتنی است و حس گرم و لطافت بسیاری در کنار القای احساس ایرانی دارد .  برای نمای آجری باید از آجری که برای نما سازی تهیه می‌شود استفاده نمود این آجرها به رنگهای بهی، قرمز، ابلق و بعضا سفید و سیاه و شاموتی ( به عنوان یک رنگ ) در بازار یافت می‌شود. آجر نما نسوز بهترین گزینه برای کسانی است که میخواهند نمای ساختمان خود را آجر نما کنند و درمیان سایر انواع آجر از مزیت های بسیاری برخوردار است :

جهت اطلاعات بیشتر و دریافت لیست قیمت با شماره های  ۵۵-۲۲-۵۸۸-۰۳۱۴ و  ۸۰۰۱-۴۶۲-۰۹۱۳ تماس بگیرید

مزایای آجر نسوز نما:

  • مقوامت در برابر تغییر رنگ
  • مقاومت در برابر شوره
  • مقاومت در برابر ضربه و ترک
  • زیبایی و ماندگاری
  • جدید و دارای رنگ ها و طرح های متنوع و
  • در دسترس بودن متریال های مشابه و ترکیبی که با آجر نما نسوز همخوانی داشته باشد
نمای ساختمان
نمای ساختمان