کاربرد آجر نسوز در صنعت ساختمان
0
قیمت آجر نسوز قیمت آجر نما

کاربرد آجر نسوز در صنعت ساختمان

آجر نسوز نوعی از انواع مصالح ساختمانی است که از استحکام بالایی در برابر رطوبت, گرما و سرما و همچنین ضربه و شکنندگی و فشار و… برخوردار میباشد. آجر از پرکاربردترین و رایج ترین مصالح ساختمانی ست که  در نمای داخلی ، فضای داخلی و هم در نمای خارجی بنا در طول تاریخ و در سراسر دنیا مورد استفاده قرار میگرفته و میگیرد و با تمام شرایط اقلیمی سازگار میباشد. به منظور حفظ بنا و افزایش عمر آن در برابر شرایط جوی, سایش, حرارت, یخبندان و… از آجرهای نسوز استفاده میشود.

استفاد از متریال های مختلف مثل سنگ ، چوب ترمو وود ، شیشه ، فلز و … در کنار آجر نسوز در نمای ساختمان ( که البته باید بر اساس نظر و سلیقه طراح نمای خارجی و طراحی ساختمان شما باشد ) میتواند زیبایی وصف ناپذیری به ساختار خارجی ساختمان شما منتقل کند .

آجر نسوز

آجر نسوز از خاک های خاص معادن مختلف نسوزی تولید میشود که مقاومت بالایی در برابر حرارت دارند و خواص فیزیکی و شیمیایی خود را در درجه حرارت بالا حفظ میکنند. ساختار این مواد اصولا از مواد سرامیکی و غیر فلزی تشکیل شده است. اجرهای تولید شده از مواد نسوز علاوه بر مقاومت حرارتی بالا در برابر سایر تخریباتی مانند تاثیرات مواد شیمیایی, بار مکانیکی, ضربات و… نیز بسیار مقاوم هستند.

البته آجر نسوز در مراحل ساخت همراه با فشار و گرمای بسیار بالا تولید میشود و در کوره های آجر پزی درجه حرارتی معادل ۷۰۰ درجه سانتی گراد با به مدت یک الی ۶ ساعت تحمل میکند .همچنین قالب های آن با فشار دستگاه برای پرکردن قالب با کمک نیروی هیدرولیک پر میشود .

از ویژگی های اجر نسوز میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آجرنسوز در طیف رنگی گسترده ( سفید – شاموتی – شاموتی نوعی رنگ خاص است – قرمز – قهوه ای و … ) تولید میشود و اگر در نمای بیرونی ساختمان کار شوند زیبایی بی نظیری به نما میدهند.
  • این آجرها در برابر سرما و گرما مقاوم هستند و طول عمر بسیار طولانی دارند.
  • اجر نسوز نوعی عایق محسوب میشود و از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری میکند.
  • وزن این اجرها بسیار سبک بوده و نیازی به سازه ی نگه دارنده ی مجزا ندارند.
  • اجرهای نسوز با استفاده از ملات به راحتی به سطوح میچسبند و امکان جدا شدن و سقوط آنها وجود ندارد.
  • به دلیل داشتن استانداردهای تثبیت رنگ حتی با گذشت چند سال از زمان نصب آنها هیچ تغییر رنگی بر روی سطح آنها مشاهده نمیشود.
  • این اجرها ضد شوره هستند و جلبک نیز بر روی سطح آنها ایجاد نمیشود. البته در مورادی که برفک و شوره روی آجر شکل میگیرد بخاطر استفاده از ملات نا مناسب است . ملات برای هر نوع آجر باید فاقد آهک باشد و سیمان و شن و ماسه استفاده شده باید استاندارد باشند در این صورت شوره هیچگاه روی آجر نسوز شکل نمیگیرد .

نصب آجر نسوز

اجر نسوز را میتوان با ملات سیمان یا چسب بر روی سطح مورد نظر کار کرد. استفاده از آجر نما نسوز با طرح های متنوع و ترکیب آنها با هم نمای بسیار زیبایی به ساختمان میدهد. این نوع آجر هم در دکوراسیون داخلی و هم در نمای بیرونی ساختمان کاربرد دارد. آجرهای نسوز دارای طرح و رنگ متنوعی هستند بنابراین قبل از اجرای آنها باید یک طرح از پیش تعیین شده برای ترکیب آنها داشته باشید, در غیر این صورت دسترسی به نمای ایده آل و ترکیب زیبا امکان پذیر نیست.

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0

بالا

X